GRAZHDANSKAYA OBORONA* (Egor Letov), trad.: Mihail Vakulovski

 Pe 10 septembrie s-a născut Egor Letov, poet & lider & vocalist al formaţiei rock ruseşti GRAJDANSKAIA OBORONA a.k.a. GRoB. Traduceri de Mihail Vakulovski: 


 

 

OPTIMISM

 

Tu plîngi – tu vei muri în curînd

Cineva scrie pe pereţi – el va muri în curînd

Ea are ochi – ea va muri în curînd

Degrabă va fi uşor – noi vom muri în curînd.

 

Cineva scrie pe pereţi – el va muri în curînd

Miroase a ploaie de vară – cineva chiar acum moare

Ei au ce spune – ei vor muri în curînd

Cineva rîde încet – eu voi muri în curînd.

 

Am hotărît să spun un cuvînt – voi muri în curînd

Am hotărît să cînt un cîntec – aproape c-am şi murit

Cel ce se uită la Soare aproape c-a şi murit

Cel ce se uită în urma mea va muri în curînd.

 

 

(Piesa poate fi ascultată aici: http://www.youtube.com/watch?v=PViqM-1HWbw&feature=PlayList&p=F9AB62AE4B466953&index=0&playnext=1 )

 

 

 

Statul

 

 

Libertatea mea e un buncăr ruginit

Biscuitul dulce s-a uscat demult

Cu bocancul poporului

Sergentul frînează rahatul

 

Ascuns după colţ

Ucis cu găleata de spălat

Plecat benevol în subsol

Dinainte condamnat la ratare sigură

 

Am omorît în mine statul

Eu am omorît în mine statul

 

Prostii nearticulate

Care se uită la lume prin vizoare goale

Şi care balansează la limită

Între paralelele sprîncenelor înguste

 

Uitate după colţ

Înfundate de găleata de spălat

Înghesuite-n subsol

Dinainte la ratare condamnat

 

Am omorît în noi statul

Noi am omorît în noi statul

 

Libertatea ta e un buncăr ruginit

Pe uşă e crestată o cruce

Voi acoperi cu o frunză uscată

Groapa plină cu duşmani ai poporului

 

Ascuns după colţ

Ucis cu căldarea de spălat

Plecat benevol în subsol

Dinainte condamnat la ratare

 

Ucide în tine statul!

Ucide în tine statul!

Ucide în tine statul!

Ucide în tine statul!

Ucide...

 

(piesa poate fi ascultată aici, doar Letov: http://www.youtube.com/watch?v=0mIfSjJ_ckM

sau aici, GrOb: http://www.youtube.com/watch?v=9NJsvM1v_Nc&feature=related

tribut Leapis Trubetskoi: http://www.youtube.com/watch?v=Sd79CepIT44&feature=related )

 

 

 

Mă simt de parcă n-aş fi în pantalonii mei

 

 

Asemeni peştelui de mare, sătul de presiunea apelor

Asemeni peştelui de apă dulce, care înoată pur şi simplu

Asemeni mulţimii de oameni care se sperie cînd îşi pun ochelarii

Mă întunec ca un nor de toamnă, mă cutremur şi-mi ascund faţa

 

Mă simt de parcă n-aş fi în pantalonii mei

Mă simt de parcă n-aş fi în pantalonii mei

 

 

 

 

 

«Гражданская Оборона»

 

Оптимизм

Автор: Егор Летов / Альбом: Оптимизм


Ты умеешь плакать — ты скоро умрёшь
Кто-то пишет на стенах — он скоро умрёт
У неё есть глаза — она скоро умрёт
Скоро станет легко — мы скоро умрём.

Кто-то пишет на стенах-он скоро умрёт
Пахнет летним дождём — кто-то только что умер
У них есть что сказать — они скоро умрут
Кто-то тихо смеётся — я скоро умру.

Я решил сказать слово — я скоро умру
Я решил спеть песню-я скоро умру     
Тот, кто смотрит на Солнце — почти что уж мёртв
Тот, кто смотрит мне вслед — он скоро умрёт.

 

 

Государство

Автор: Егор Летов

Альбом: Всё идёт по плану


Ржавый бункер — моя свобода
Сладкий пряник засох давно
Сапогом моего народа
Старшина тормозит говно

Запрятанный за углом
Убитый помойным ведром
Добровольно ушедший в подвал
Заранее обреченный на полнейший провал

Я убил в себе государство.
Убил в себе государство.

Бессловесные в мире брани
Зрячие в мире пустых глазниц
Балансирующие на грани
Меж параллелей густых ресниц.

Забытые за углом
Немые помойным ведром
Задроченные в подвал
Заранее обреченные на полный провал 

Мы убили в себе государство
Убили в себе государство

Ржавый бункер — твоя свобода
Заколочена дверь крестом
Полну яму врагов народа
Я укрою сухим листом.

Запрятанный за углом
Убитый помойным ведром
Добровольно забытый в подвал
Заранее обреченный на полнейший провал

Убей в себе государство!
Убей в себе государство!
Убей в себе государство!
Убей в себе государство!
Убей...

 

 

 

Notă: GRAZHDANSKAYA OBORONA s-ar traduce în română APĂRAREA CETĂŢENEASCĂ.


 

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Proză nouă, în revista Vatra (din rockmanul "Coşmar de librar", în lucru)

La mulți ani, Denisa Comănescu!

Aureliu Busuioc (n. 26 octombrie 1928). Ultimul interviu cu AB, pt. Tiuk